Assalammualaikum Guys, Okay one more time lagi : Entri kali nihh aku copy au from one blog nie. Aku rase entri nie
bagus so, aku copy and paste kat blog WAYWAF. Em, entri nie agak panjang
sikit. Okay, Just enjoy it guys!
Muhammad Dalam Injil dan Taurat
Walaupun Injil dan Taurat pada hari ini sudah hilang
keasliannya,namun bukanlah keseluruhan isi kandungan kitab-kitab ini
tidak dapat diterima kebenarannya.Sepertimana sumber-sumber Hindu
tadi,jejak-jejak Nabi Muhammad dapat ditelusuri tambahan pula Nabi Isa
a.s adalah nabi sebelum Nabi Muhammad s.a.w.
Naskhah Taurat dalam bahasa Hebrew masih lagi mencatatkan
nama Muhammad dengan jelas dan terang sehingga ke hari ini. Dalam Song
of Solomon 5:16 terdapat perkataan-perkataan ini:

HIKKO MAMMITAKIM VIKILLO MUHAMMADIM ZIH DUDI FAZIH RI'IE
Maknanya: "kata-katanya adalah semanis kata-kata,
sesungguhnya dia adalah Muhammad yang agung, inilah kekasihku dan inilah
kesayanganku".
Lafaz Hebrew tersebut menyebut nama Muhammad dengan jelas dan
terang serta diikuti dengan lafaz ( IM ) yang digunakan dalam bahasa
Hebrew untuk pengagungan. Nama Muhammad juga disebut dalam kamus indeks
bagi perkataan Taurat ketika menjelaskan lafaz yang berkaitan dengan nas
tadi (MUHAMMADIM) – The New Strong Exhaustive Concordance of Bible,
James Strong, L.L.D.5.T.D, Thomas Nelson Publishers, Nashville, USA,
1984, p.64 (Hebrew Dictionary).
Akan tetapi, tangan penyelewengan di sisi orang-orang Yahudi
dan Kristian enggan mengakui bahawa lafaz "Muhammad" adalah nama nabi
dan berdegil bahawa ia adalah sifat bagi nabi bukan nama untuknya.
Mereka berkata bahawa makna lafaz "MUHAMMAD IM" ialah yang bersifat
dengan sifat-sifat yang terpuji sebagaimana terdapat dalam naskhah King
James yang diakui oleh orang Kristian:
Song of Solomon 5:16 ( His mouth is most sweet, yes he is altogether lovely. This is my beloved , and this is my friend, )
Jadi, makna isyarat ini di sisi mereka : "kata-katanya adalah
semanis kata-kata, sesungguhnya dia adalah pemilik sifat-sifat yang
terpuji, inilah dia kekasihku dan inilah dia kesayanganku".
Siapakah
dia wahai ahli kitab selain Muhammad yang agung: Rasulullah SAW yang
kata-katanya adalah sebaik-baik perkataan, baginda terpuji pada
sifat-sifatnya semua sekali, baginda adalah kekaksih Allah dan
kesayangan-Nya sebagaimana terdapat dalam Song of Solomon selepas
sebutan namanya: "inilah dia kekasihku dan inilah dia kesayanganku"
Hebrew adalah bahasa purba yang mengandungi 22 huruf konsonan
dan tiada huruf vokal. Hanya pada abad ke 8 huruf vokal diperkenalkan
untuk bahasa Hebrew ini di dalam bentuk dot dan garis.
Muhammad dieja di dalam bahasa Hebrew sebagai:

Mengandungi empat huruf dan dibaca dari kanan ke kiri sama seperti bahasa Arab.

Mengikut Kamus Ben Yehuda's Hebrew-English,

bermakna yang disayangi, yang bernilai dan yang terpuji! Sama
maksud di dalam bahasa Arab, Muhammad ialah yang terpuji (the praised
one). Ini membuktikan bahawa Muhammad telah disebutkan di dalam
kitab-kitab sebelum ini.
Ramalan tentang nabi Muhammad juga ditemui dalam Habakuk 3.3:
"Tuhan datang dari Teman, dan yang kudus dari gunung Paran
Selah. Kejayaannya menyelimuti langit dan bumi pun penuh dengan pujian
kepadanya"
Paran adalah Faron dalam bahasa Arab bermaksud Mekah dan
sekitarnya.Faran secara terperinci (dibaca : Faron) bermaksud dua yang
bermigrasi, maksudnya adalah migrasi yang dilakukan oleh dua orang yaitu
Siti Hajar (istri nabi Ibrahim) dan putranya (yang tatkala itu masih
bayi yang masih menyusui) bernama Ismail.
Juga ditemui dalam bahagian-bahagian lain,
YOHANES 14:15 - 16 "Jikalau kamu mengasihi aku, turutlah
segala hukumku. Dan aku akan mintakan kepada Bapa, maka Ia
akan mengaruniakan kepada kamu Penolong yang lain, supaya ia
menyertai kamu selama-lamanya." Para theologi Islam berkata
bahwa "Penolong yang lain" itu adalah Muhammad, Rasulullah;
dan "menyertai selama-lamanya" berarti abadinya hukum dan
cara hidup (syariah) dan Kitab yang diwahyukan kepadanya.
YOHANES 15:26 - 27 - "Akan tetapi apabila datang Penolong
yang akan kusuruhkan kepadamu dari pada Bapa, yaitu Roh
Kebenaran yang keluar dari pada Bapa itu, ialah akan
menyaksikan dari halku. Dan kamu pun akan menjadi saksiku,
oleh sebab itu kamu telah ada bersama-sama dengan aku dari
mulanya."
YOHANES 16:5 - 8 - "Tetapi sekarang aku pergi kepada Dia
yang menyuruh aku, maka tiada seorang dari antara kamu yang
bertanya kepadaku: "Kemanakah Tuhan hendak pergi? Hanyalah
sebab aku sudah mengatakan segala perkara itu kepadamu, maka
duka-cita telah penuh didalam hatimu. Tetapi aku ini
mengatakan yang benar kepadamu, bahwa berfaedahlah bagi kamu
jikalau aku ini pergi, karena jikalau tiada aku pergi,
tiadalah Penolong itu akan datang kepadamu; tetapi jikalau
aku pergi, aku akan menyuruhkan Dia kepadamu. Apabila ia
datang maka ialah akan menerangkan kepada isi dunia ini dari
hal dosa dan keadilan dan hukuman." Selanjutnya dalam
Yohanes 16:12-14 - "Banyak lagi perkara yang aku hendak
katakan kepadamu, tetapi sekarang ini tiada dapat kamu
menanggung dia. Akan tetapi apabila ia sudah datang, yaitu
Roh Kebenaran; maka ia pun akan membawa kamu kepada segala
kebenaran; karena tiada ia berkata-kata dengan kehendaknya
sendiri, melainkan barang yang didengarnya itu juga akan
dikatakannya; dan dikhabarkannya kepadamu segala perkara
yang akan datang. Maka ia akan memuliakan aku, karena ia
akan mengambil dari pada hak aku, lalu mengkhabarkan
kepadamu" ... YAHYA 16:16 -"Hanya seketika lagi maka tiada
kamu memandang aku, dan lagi pula seketika sahaja, maka kamu
akan melihat aku" ...
Ulama Islam mengatakan bahwa orang tersebut dalam ayat-ayat
di atas, yang akan datang setelah Jesus (Isa),iaitu melainkan
Nabi Muhammad s.a.w.; nubuat mana yang kemudian dikacaukan
oleh para penafsir dan penterjemah dari bahasa Yunani,
sedangkan Yesus sendiri hanya berbicara dan mengerti bahasa
Aramia. Dalam codex Yunani, kata PERICLUTOS yang bererti
"sangat terpuji, yakni Muhammad, diganti dengan PARACLETOS
yang bererti pembela perkara, penolong.
Kebanyakan Injil yang mengandungi nama Muhammad atau ramalan
kedatangannya telah dibakar atau disembunyikan ketika dan selepas
Persidangan Nicea.Salah satunya Injil Barnabas.
"Jesus menjawab: `Nama Messiah adalah yang terpuji, kerana Tuhan sendiri telah
memberikan nama itu ketika Dia menciptakan jiwanya, dan menempatkannya di
dalam kemuliaan syurgawi. Tuhan berkata: "Nantikanlah Muhammad; demi engkau,
Aku akan menciptakan firdaus, dunia, dan begitu banyak makhluk, yang akan Aku
serahkan kepadamu sebagai hadiah, sedemikian rupa sehingga barangsiapa
memberkati engkau, dia akan diberkati, dan barangsiapa mengutuk engkau, dia akan
dikutuk. Ketika Aku mengutus engkau ke dalam dunia, Aku akan mengutus engkau
sebagai utusan keselamatan-Ku dan kata-katamu akan menjadi kenyataan, sedemikian
rupa sehingga meskipun langit dan bumi akan gagal, imanmu tidak akan pernah
gagal." Muhammad adalah namanya yang diberkati.' Kemudian khalayak itu
mengangkat suara mereka, lalu berkata, `O Allah, utuslah kepada kami utusan-Mu: O
Yang Terpuji, datanglah segera demi perdamaian dunia!'"
(Barnabas 97:9-10)
"Kemudian imam itu berkata: "Dengan nama apakah Messiah itu akan dipanggil?" Jesus
menjawab, "Muhammad adalah namanya yang diberkati" '
(Barnabas ps. 97).
Dalam ayat yang lain: "Jesus mengaku, dan mengatakan kebenaran:
"Aku bukanlah Messiah itu."
(Barnabas ps. 42:2)
Juga dalam Ulangan (Deuteronomy) 18:17-22
18:17 Lalu berkatalah TUHAN kepadaku: Apa yang dikatakan mereka itu benar (Bani Israel);
18:18 seorang nabi akan Kubangkitkan bagi mereka dari antara
saudara mereka, seperti engkau ini (Musa); Aku akan menaruh firman-Ku
dalam mulutnya, dan ia akan mengatakan kepada mereka segala yang
Kuperintahkan kepadanya.
18:19 Orang yang tidak mendengarkan segala firman-Ku yang
akan diucapkan nabi itu demi nama-Ku, dari padanya akan Kutuntut
pertanggungjawaban.
18:20 Tetapi seorang nabi, yang terlalu berani untuk
mengucapkan demi nama-Ku perkataan yang tidak Kuperintahkan untuk
dikatakan olehnya, atau yang berkata demi nama allah lain, nabi itu
harus mati.
18:21 Jika sekiranya kamu berkata dalam hatimu: Bagaimanakah kami mengetahui perkataan yang tidak difirmankan TUHAN? --
18:22 apabila seorang nabi berkata demi nama TUHAN dan
perkataannya itu tidak terjadi dan tidak sampai, maka itulah perkataan
yang tidak difirmankan TUHAN; dengan terlalu sombong nabi itu telah
mengatakannya, maka janganlah gentar kepadanya."
"...seorang nabi akan Kubangkitkan bagi mereka dari antara saudara mereka, seperti engkau ini..."
Ayat ini bermaksud seorang nabi akan dibangkitkan dari
kalangan saudara Bani Israel,bukan dari Bani Israel,tetapi dari kalangan
saudaranya iaitu adik-beradik lain selain Nabi Ishak dan Nabi Yaakub
yang menurunkan Bani Israel.Nabi Muhammad lahir dari keturunan Bani
Ismail maka lengkaplah ramalan ini.
Sebenarnya terdapat banyak lagi tanda-tanda di dalam Injil
dan Taurat yang menyebut tentang kedatangan Rasulullah
s.a.w.Sebahagiannya telah diputarbelit,sebahagiannya tidak sempat atau
dipelihara oleh Allah bagi kita menunjukkan kebenaran Islam.
Tanda-tanda Muhammad dalam ucapan-ucapan Gautama Buddha
Masalah orang yang digelar Gautama Buddha ini masih
diperdebatkan ramai sarjana.Adakah Gautama Buddha salah seorang
nabi?Jika kita lihat di dalam khutbahnya atau ajaran-ajarannya,Buddha
tidak pernah mengajarkan kepada penyembahan dirinya ataupun
patung-patung.Buddha hanya menekankan cara-cara mengatasi nafsu.Baiklah
dalam kes ini kita gunakan pelajaran ketiga,di mana melaluinya kita
dapat membuat andaian bijak melalui hujah-hujah berikut:
-Koleksi khutbah Buddha atau nasihatnya ditulis 300 tahun
selepas kematiannya malah penulisan ini (Tripitaka) telah bercampur aduk
dengan pandangan-pandangan Bikkhu dan para rahib.Ia ibarat Taurat yang
digabungkan dengan Talmud.Dalam jarak yang begitu lama (3 abad) sudah
pasti ajaran asli telah terpesong dan hilang sama sekali dan dicampur
dengan dongengan dan ajaran agama yang dibuat-buat.
-Ketika era Dinasti Kunshan (pengaruhnya meliputi utara India
dan Asia Tengah) terutama raja Kanishka (120-162 AD) yang memeluk agama
Buddha,pelbagai pengaruh masuk seperti Pagan,Hellenistik termasuk Hindu
menyebabkan terjadinya perubahan besar-besaran.Pemujaan patung Buddha
semakin menjadi-jadi.Dan ini diakui oleh ramai pengkaji merupakan
rombakan seluruh ajaran Buddha sebenar.
-Seorang sami muda bernama Sariputra telah merombak ajaran
Buddha secara sesuka hatinya.Sariputra adalah seolah-olah jelmaan Paulus
dalam agama Kristian.Paulus telah merombak ajaran Isa a.s dan
menambah-nambah perkataan dalam Injil.
Daripada hujah-hujah di atas,kita dapat menghidu bahawa
kemungkinan juga Gautama Buddha adalah salah seorang pemberi peringatan
itu,namun ajarannya telah diseleweng secara sadis,dan pengikut
terkemudian memandai-mandai membina patungnya.Ini berdasarkan
khutbah-khutbahnya yang melarang zina,melakukan kejahatan dan
menganjurkan berbuat baik dan mengatasi nafsu sendiri adalah
ajaran-ajaran yang secocok dengan apa yang dibawa oleh Islam.Dewasa ini
para pengkaji teks-teks agama Buddha mengatakan bahawa Buddha tidak
menyentuh langsung tentang Tuhan,namun kita boleh mengandaikan bahawa
ucapan-ucapan tentang Tuhan mungkin diedit ataupun dipadamkan.Satu
perkara yang menarik,sejarah agama Buddha juga menyaksikan munculnya
persidangan-persidangan seperti Persidangan Pertama di Rajagaha dan yang
kedua di Vasali.Persidangan-persidangan ini mirip
persidangan-persidangan Kristian seperti di Nicea.Ketika persidangan
inilah ajaran-ajaran Buddha sebenar dirombak habis-habisan dan ajaran
Buddha versi Sariputra telah diambil.Agama Buddha juga berpecah menjadi
dua aliran besar iaitu Mahayana dan Hinayana.Hinayana pula terpecah
menjadi dua iaitu Theravadi dan Sarvastivadi.
Jika kita menganggap Gautama Buddha seorang nabi yang memberi
peringatan,tiada salahnya kerana sepertimana ajaran Veda yang
diseleweng sehingga menjadi agama menyembah berhala,Hindu...ajaran Sang
Buddha juga pasti tidak terlepas dari segala pembohongan ini.
Mari kita jejak debu-debu yang masih tertinggal di dalam ajaran Buddha tentang kehadiran penyelamat terakhir ini.
Wasiat Terakhir Sang Buddha

Dalam
kitab yang terkenal dari agama Buddha, Maha pri Nibhan Sutta dan
T.W.Rhys Davids, J.Eitel, Carlongen Newman telah menulis berdasarkan
autoriti dari kitab-kitab Buddhis dalam bahasa Sanskrit dari bahasa Cina
yang paling meluas; bahawa Buddha yang Diberkahi maju ke depan dengan
suatu rombongan besar dari para pengikutnya ke tempat tinggal Malla yang
ada di Koshinagar di seberang sungai Harinyvati. Setelah sampai dia
berbicara kepada Ananda, ujarnya:
Bawakan aku sebuah bantal. Kepalanya harus menghadap ke utara
di antara dua pohon cemara. Wahai Ananda, saya merasa lemah; saya ingin
berbaring. Bantal dibawakan kepadanya, dan Buddha berbaring atasnya.
Kemudian ketika dia kembali kesadarannya dan telah terbangun, beberapa
tanda istimewa muncul di pepohonan dan di langit serta di bumi. Ananda
menganggap hal ini menunjukkan hormat. Tetapi Buddha mengatakan
tanda-tanda ini tidak ada kaitannya dengan penghormatan terhadap
dirinya, tetapi penghormatan besar adalah kesadaran akan dirinya, ikatan
kewajiban dan pengikut yang tulus. Buddha melanjutkan kata-katanya:
“Wahai Ananda, jadi, bisakah engkau menghormati tuanmu?” Mendengar hal
ini, air mata mengalir di pipi Ananda. Ini karena ia merasa bahwa ia
masih belum apa-apa kecuali pencari kebenaran, dan dia masih begitu jauh
dari tujuan yang sempurna: tetapi tuannya, tuannya yang baik hati, akan
segera wafat. Kemudian Buddha bertanya kepada para muridnya:
Saudara-saudaraku, dimanakah Ananda? Seseorang memanggil Ananda. Ananda
menghampiri dan berkata kepada Tuan yang dihormatinya: Kegelapan dan
kegalauan sedang mencari kebijaksanaan. Orang-orang yang terbenam dalam
dengan emosi, dan nafsu, dan buta, sangat mendambakan cahaya. Wahai
engkau yang begitu sempurna, “pencetus cahaya kebijaksanaan”. Dengan
kata-kata ini Ananda duduk di sampingnya, dan Buddha berkata: Ananda,
hentikanlah; jangan bersedih hati atau berurai air mata seperti ini.
Bukankah telah kuberitahukan berulang-kali kepadamu sebelum ini, bahwa
adalah fitrah kita untuk berpisah dengan yang kita kasihi dan
barang-barang yang disukai. Seorang yang tidak bijak akan mengira bahwa
dirinya adalah segalanya, tetapi seorang yang sadar mengenal bahwa
ego-nya itu bukanlah realitas. Dia menyadari khayalan alam semesta ini,
dan yakin bahwa semuanya akan lenyap kecuali kebenaran dan ketulusan.
Saya menyerahkan diri jasmaniku ini yang berupa daging dan
tulang. Ruh dari alam ini akan terus hadir. Saya telah memutuskan untuk
mencari peristirahatan dan kedamaian, karena saya telah menyelesaikan
karya risalah saya. Hanya inilah apa yang kucari sekarang. Wahai Ananda,
engkau sangat dekat kepadaku karena pengabdian dan kecintaanmu yang
takkan musnah. Apapun yang kaukerjakan itu sudah benar, teruslah
berusaha dengan sekuat mungkin tenagamu. Hanya dengan demikian kemudian
kamu akan menemukan pembebasan dari nafsu rendahmu, takhayul dan
kebodohan. Kemudian Ananda menahan tangisnya dan bertanya siapakah yang
kelak akan mengajar mereka setelah (Buddha) tiada. Untuk ini Gautama
Buddha menjawab: Saya bukanlah satu-satunya Buddha yang datang ke dunia
ini, ataupun saya bukanlah kereta yang terakhir. Pada saatnya yang
tepat, Buddha yang lain akan bangkit – seorang yang suci, cahaya di atas
cahaya, dan seorang yang akan menyebarkan kebijaksanaan dan ilmu. Dia
akan mengetahui rahasia alam, dan akan dengan seluruh keagungannya, dia
akan menjadi pemimpin yang mengungguli seluruh manusia dan menjadi
pengajar umat manusia dan jin. Dia akan menggelar kebenaran Ilahi dengan
cara yang sama seperti yang saya kerjakan. Dia akan menyiarkan agamanya
dan ini dalam kenyataannya akan menjadi yang terbaik. Dia akan mencapai
puncak kejayaan dan kemuliaan. Dia akan menikmati kehidupan bersama
orang-orang yang tulus, seperti yang saya lakukan. Murid-muridnya akan
berkali-lipat menjadi ribuan sedangkan saya hanya beberapa ratus. Ananda
merasa tenteram dengan kata-kata ini lalu berkata: Doakan, Tuan,
bagaimana kita bisa tahu akan hal itu? Untuk ini Buddha yang diberkahi
berkata: Dia kelak adalah Maitreya yang seutuh-utuhnya. (“Gospel of
Buddha” oleh Carus P. halaman 215-218).
Maitreya (sebut Sanskrit) atau Metteya (ini dalam bahasa
Pali) adalah katakunci yang amat penting.Kata 'Mat' 'Mad' atau 'Met'
adalah identiti bagi Nabi Muhammad.Kitab-kitab Ibrani menyebutkan
perkataan 'Emet' 'Muhammadin' dan 'Ahmad',Veda menyebutnya sebagai
'Mahmah','Mahamad' atau 'Ahmad' dan Buddha mengelarkannya sebagai
'Metteya'.
Di dalam Chakkavatti Sinhnad Suttanta D. 111, 76:
“Akan lahir ke dunia ini seorang Buddha yang dikenali dengan
nama Maitreya (baik dan murah hati). Maitreya ini ialah seorang yang
suci, seorang yang tertinggi dalam kuasa, yang dikurniakan dengan
kebijaksanaan, yang bertuah dan yang mengenali alam ini dan apa yang
Maitreya ini dapat daripada alam ghaib beliau akan sebarkan risalah ini
keseluruh alam. Maitreya ini akan dakwahkan agama beliau yang agung ini
daripada awal hingga keakhir. Buddha berkata bahawa Maitreya ini akan
memperkenalkan satu cara hidup yang sempurna dan suci sebagaimana aku
(Buddha) memperkenalkan agama aku. Pengikut Maitreya ini lebih ramai
daripada pengikut aku (Buddha)”.
Perkataan `Maitreya’ di dalam bahasa Sanskrit atau “Metteyya”
di dalam bahasa Pali bererti dia yang memiliki sifat kasih sayang,
belas kasihan, baik atau murah hati. Ia juga membawa makna seseorang
yang pemurah dan mesra. Satu perkataan Arab yang membawa erti segala
sifat yang tersebut ialah ‘Rahmat’. Di dalam Al-Quran (Surah Al Anbiyaa,
Surah 21 ayat 107)
“Dan tiadalah Kami (Allah) mengutus kamu (Muhammad),melainkan untuk (menjadi) rahmat bagi semesta alam.”
Nabi Muhammad (Salawatu Alai Wasalam) dipanggil dengan gelaran “dia yang bersifat kasih sayang atau rahmat atau ‘Maitreya’.
Perkataan Belas Kasihan dan dia yang Bersifat Belas Kasihan disebut di dalam Al-Quran tidak kurang daripada 409 kali.
Tiap-tiap Surah di dalam Al Quran bermula dengan perkataan
yang amat indah sekali iaitu “Bismillah Hir-Rahman Nir-Rahim” yang
bererti “Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang’.
Hanya Surah At Taubah (Surah 9) tidak bermula dengan perkataan Bismillah
Perkataan Muhammad ada juga di eja “Mahamet” atau “Mahomet”
atau ejaan yang lain dalam berbagai bahasa. Perkataan “Maho” di dalam
bahasa Pali dan “Maha” di dalam bahasa Sanskrit bererti sangat baik atau
besar atau sangat mulia dan masyhur dan perkataan “Metta” bererti belas
kasihan. Maka perkataan “Mahamet” atau ”Mahomet” bererti Belas Kasihan
Yang Amat Besar.
Keempat-empat agama besar selain Islam ini mengungkapkan kehadiran seorang penyelamat besar yang ditunggu-tunggu.
Mahukan lebih lagi bukti-bukti?
Ya...ini tidak cukup,berikan saya satu lagi bukti sudah memadai...
Jangan risau,anda akan di'kurniakan' satu bukti lagi.
to be continue...TTKPT-5 :)

No comments:
Post a Comment